כתיבת תוכן לאתרי תיירות

בגיל 23, טיילתי בחו"ל בפעם הראשונה עם חברים. לונדון ואמסטרדם, עשרה ימים. אני לקחתי על עצמי את תכנון הטיול. אז כמה שבועות לפני מועד הטיסה ישבתי מול האינטרנט, פתחתי מסמך Word והתחלתי להכין מיני מדריך לטיול: מסלול לכל אחד מהימים, הסברים על האטרקציות שנבקר בהן, שעות פתיחה, כתובות, מחירים, טיפים כלליים. את התוצר הסופי – כמה עשרות עמודים, מאוגדים בקלסר שקוף – לקחתי איתי לטיול. הוא הפך לחבר הטוב ביותר שלי במהלכו. מכאן גם התחיל הנוהל: בכל טיול אני מכין חוברת שכזו, מסתובב איתה צמוד ושומר עליה מכל משמר (חוץ מהפעם ההיא שכמעט שכחתי את החוברת בשירותים בשדה התעופה בספרד. אבל זה היה חד פעמי. ובסוף מצאתי את החוברת).

חיידק התיירות לא עוזב אותי לרגע. לשמחתי הוא מלווה אותי גם בעבודתי. זאת בזכות שירותי כתיבת תוכן לאתרי תיירות, שהפכו למרכזיים בפרופיל הפעילות שלי. וללא ספק – לאחד מסוגי הכתיבה האהובים עליי ביותר.

כתיבת תוכן לאתרי תיירות

עולם התיירות הוא רחב (גם בתוכן)

כתיבת תוכן בנושא תיירות לא מסתכמת במדריכים ובתכנונים. עולם התוכן התיירותי כיום רחב. חברות התעופה וסוכנויות הנסיעות ממלאות את האתרים שלהן בתוכן, שאמור להכניס אליהם גולשים שיכולים להפוך ללקוחות: החל מתוכן אינפורמטיבי על היעד שהן מציעות ועד לטקסטים שיווקיים. לאתרי התיירות עצמם יש אתרי אינטרנט, המהווים חלק מרכזי במאמצים שלהם למשוך מבקרים פוטנציאליים.

בנוסף לכך תמצאו אתרים מקיפים, שלא קשורים באופן ישיר לחברת תיירות או תעופה. הם משמשים מקור מידע, ועושים את הרווח שלהם בדרכים שונות: דרך קישורים והפניות לאתרי הזמנה של מוצרי התיירות השונים (בעיקר תוכניות השותפים למיניהן). אם תחפשו את המונח "אטרקציות בלונדון", תגיעו לכמה פורטלים מרכזיים בתחום ולאתרי חברות המספקות טיסות, חבילות או סיורים מאורגנים בבירה האנגלית. זו גם הסיבה לכך שבהקמת אתר תיירותי, חשוב לחקור מה הגולשים מחפשים. לבצע מחקר מילות מפתח באינטרנט, לבדוק מהם הטרנדים החמים בפייסבוק.

בכל אחד מהמקרים, הטקסטים חייבים להיות מדויקים ומושכים. כשכותבים על יעד מסוים, חשוב לתאר אותו בצורה שלא רק תסביר את העובדות היבשות, הפרטים הטכניים והאנקדוטות המעניינות, אלא גם תיצור אצל הגולשים את החשק להגיע לשם. כתיבה שתבליט את המוצר, העסק או המקום מהאחרים, שבוודאי מתחרים על תשומת לבם של המטיילים. זהו במידה רבה האתגר הגדול בכתיבת תוכן תיירותית: למצוא את הסיפור המעניין ולבחור בניסוח שמעביר את התחושות שרוצים ליצור. בשיווק אנחנו מוכרים פעמים רבות לא רק מוצרים (או מקומות, במקרה הזה), אלא גם רגשות, לייף סטייל, פאן. זה נכון על אחת כמה וכמה בתחום התיירות, בו בעזרת כתיבה מדויקת ונכונה הקוראים יכולים להרגיש כמעט כאילו הם נוכחים בלוקיישן המתואר.

הכול מתחיל בתחקיר

בעולם אוטופי, כותבי תוכן היו כותבים רק על אתרים אותם חוו בצורה ישירה. אבל יש יותר מדי מקומות מעניינים בעולם, ופחות מדי כותבים. במילים אחרות: סבירות גבוהה שכותב תוכן יצטרך לתאר מקום בלי שהוא ביקר בו. זו ממש לא חייבת להיות בעיה. תחקיר מקיף ויסודי הוא המפתח לכתיבת תוכן נכונה בעולם התיירותי (ובכלל). כותב המשקיע את הזמן הדרוש במחקר, יודע היכן למצוא את הנקודות המעניינות ומה כדאי להדגיש בכתיבה עצמה, יספק ככל הנראה תוצרים איכותיים. הנקודות המעניינות יכולות להיות בנושאי היסטוריה, תרבות, אקטואליה, ספורט, אומנות, חדשות ועוד. והן ממש לא חייבות להיות עמוסות במידע. לפעמים נקודות קטנות, אפילו אנקדוטליות, עושות את ההבדל.

יש כיום מספיק כלים לכותב התוכן לבצע את המחקר הזה: החל מאתרי אינטרנט (במקרים רבים העומק הנדרש יימצא באתרים באנגלית), דרך קבוצות רלוונטיות בפייסבוק ועד לכלים מקוונים כמו שירות המפות Google Maps או אפילו Google Street View, באמצעותו ניתן לשוטט (כמעט) פיזית ברחובות הערים השונות בעולם.

חיים מטיול לטיול

יש תחומים בהם אפשר לכתוב מאמר שיישאר רלוונטי גם חודשים או שנים קדימה. תחום התיירות אינו כזה בדרך כלל. דברים משתנים כמעט מדי יום, וחשוב להיות עם אצבע על הדופק. פורטל תיירותי המפרט את שעות הפתיחה והמחירים של מוזיאון מסוים, חייב לבצע אחת לכמה שבועות או חודשים בדיקה שהמידע עדיין רלוונטי. אחרת הגולשים עלולים להתאכזב, והאתר או הגורם שמאחוריו לאבד את האמינות שלהם. חשבו למשל על תייר שתכנן את הטיול שלו לפי הנחה שמוזיאון שמושך אותו פתוח ביום מסוים, אבל בהגעה למוזיאון מגלה אחרת. זה ממש לא נעים לראות מוזיאון סגור.

בגלל זה חשוב לדבר במונחים של ניהול תוכן לאתרי תיירות, ולא רק כתיבה שלו. לכן חשוב שמי שכותב את התחום, חי אותו ומתעדכן במה שקורה בו באופן תדיר. כי יכול להיות מעולה שכתוב באתרים רבים שהכניסה לפארק גואל הכל כך מתויר בברצלונה היא חינם, אבל מזה כמה שנים שהדבר כרוך בתשלום כדי לצמצם קצת את עומס התיירים. דוגמא נוספת: ללא ספק "החלון הכחול" במלטה נחשב לאחד מאתרי התיירות הבולטים באי החביב הזה. באמת שזהו מקום יפה ורומנטי: אפילו תלויה לי בבית תמונת קנבס שלי ושל יפית, אשתי, על רקע המקום מהטיול שלנו שם. אלא שלפני כמה שנים החלון הכחול התמוטט לחלוטין במהלך סערה. אתר ששולח את הגולשים שלו לשם עלול להיתקל בתסכול. זה עוד בלי להזכיר את העובדה שתוכן מעודכן חיוני גם מבחינת הנוכחות של האתר בגוגל וקידומו האורגני, אבל זה כבר סיפור אחר.

מעוניינים בשירותי כתיבת תוכן לאתרי תיירות? זקוקים לייעוץ בנוגע לשיווק יעד או אתר תיירותי? מוזמנים ליצור קשר עם "פרג' שירותי תוכן":

  • טלפנו ל-050-9119882
  • שלחו מייל ל-info@faragcontent.co.il
  • מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם:

    אהבתם את הפוסט? אשמח אם תשתפו!

    ליאור פרג'

    כתב, עורך, מקים אתרי וורדפרס, מנהל מדיה חברתית, ובקיצור - איש תוכן מ-א' ועד ת', בפרינט ובדיגיטל.
    בעל תואר שני בתקשורת, תואר ראשון בקולנוע ותעודת עיתונאות.
    נשוי ליפית ואבא לנויה. אוהד את אלופת אנגליה ליברפול, חובב סרטי אימה וספרי מתח, רקדן פיצוצי ומסמר הערב בכל מסיבה.

    כתיבת תגובה