הזנת תוכן לאתרים

הזנת תוכן היא הפעולה במסגרתה אנחנו מוסיפים או עורכים תכנים באתר, בין אם עמודים, פוסטים, תיאורי מוצרים וכל דבר אחר. במבט ראשון, הפעולה הזו עשויה להיראות כמו "העתק-הדבק" פשוט ממסמך ה-Word אל מערכת ניהול התוכן באתר. בפועל מדובר בפעולה שחייבת להיעשות תוך מחשבה מעמיקה ושיקולים שונים, שרק איש תוכן אמיתי – ורצוי כזה עם ידע בתחומים דוגמת קידום אתרים או אפילו עיצוב גרפי – יוכל לבצע על הצד הטוב ביותר.

מה כוללת הזנת תוכן לאתרים?

הזנת התוכן היא חלק מהמשוואה הכוללת של ניהול האתר. התכלית שלה היא ליצור את עמודי התוכן באתר, תוך התחשבות בפרמטרים שונים. זה מתחיל כמובן עם הטקסט עצמו. הזנת התוכן היא למעשה השלב האחרון לפני שהתוכן נחשף לקהל הגולשים, כך שעליו להיות ללא דופי. מזין התוכן הופך בתנאים האלו להיות אמצעי הבקרה האחרון על טיב התוכן, ויכול לשים לב לכשלים דוגמת הגהה לקויה או שגיאות הקלדה. הכוונה אינה לכך שהזנת תוכן היא הגהה או עריכה לשונית, אלא שכדאי כן להעדיף איש מקצוע שיודע דבר אחד או שניים על תוכן. הזנת תוכן אינה פעולה טכנית, אלא פעולה שרצוי שתיעשה תוך הגדלת ראש מצדו של מעדכן האתר ובשיתוף פעולה מלא עם הלקוח, אנשי מקצוע אחרים החולשים על האתר (מעצבים גרפיים למשל) וכן הלאה.

במהלך הזנת התוכן, יש להעניק תשומת לב לנראות: גודל הפונט וסוגו, השוליים, החלוקה לפסקאות, השימוש בכותרות, העלאת תמונות מתאימות (ברזולוציה גבוהה, אבל לא גבוהה מדי!) וכן הלאה. העלאת התוכן מבוססת כמעט תמיד על צפייה בזמן אמת בשינויים בעמוד, עוד לפני שהתוכן מפורסם וזמין לגולשי האתר. חשוב לבצע הזרה ולהיכנס לנעלי הגולש, שנתקל בתוכן בפעם הראשון ונוטה לשפוט אותו – על פי מחקרים רבים – תוך שניות בודדות. לכאן או לכאן.

מלבד הפן הוויזואלי יש גם פעולות חשובות הנעשות "מאחורי הקלעים", דוגמת הגדרת מילות מפתח, הוספת תגיות רלוונטיות לטקסט, כתיבת Mata Description, תגיות ALT לתמונות ועוד. פעולות אלה משתלבות היטב במשוואה של קידום אתרים אורגני, אותה כל בעל אתר חייב לקחת בחשבון.

הדרישות ממזין התוכן

אז אחרי שראינו מדוע כדאי שמזין התוכן יהיה בעל כישורי כתיבה, ידע בצדדים השונים של התוכן וגם חוש עיצובי מסוים, מגיעים ל"תכל'ס": ההיכרות עם מערכת ניהול האתרים (CMS). רוב האתרים כיום נבנים ב-Wordpress, מערכת עמוסת יתרונות שככל הנראה תמשיך להשתלט על העולם. אולם היא לא היחידה, כאשר לצידה אפשר להצביע על Joomla, Wix, Share Point ואחרות. חשוב לוודא לכן שמזין התוכן אכן בקיא במערכת הספציפית. יש המון מאפיינים משותפים בין המערכות השונות, אבל גם נקודות ייחודיות שעליו להכיר.

נקודה חשובה נוספת: כדאי מאוד לבחור מזין תוכן זמין. בדרך כלל מדובר בעמודי תוכן רבים שיש להעלות או לעדכן, לעיתים ברמה של עשרות ומאות עמודים. אם האדם שנבחר למשימה לא יכול להתפנות אליה, יכול מאוד להיות ששגרת הפעילות של האתר תיפגע: חשבו למשל על מוצר "חם" שאמור להעלות לאתר, אבל מתעכב בשלב ההזמנה למשך שבועות ארוכים.

בפרג' שירותי תוכן אנחנו מספקים שירותי הזנת תוכן בסטנדרטים הגבוהים ביותר שיש. למידע נוסף ולהזמנה צרו קשר:

  • טלפנו ל-050-9119882
  • שלחו מייל ל-info@faragcontent.co.il
  • מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם:

    ליאור פרג'

    כתב, עורך, מקים אתרי וורדפרס, מנהל מדיה חברתית, ובקיצור - איש תוכן מ-א' ועד ת', בפרינט ובדיגיטל.
    בעל תואר שני בתקשורת, תואר ראשון בקולנוע ותעודת עיתונאות.
    נשוי ליפית ואבא לנויה. אוהד את אלופת אנגליה ליברפול, חובב סרטי אימה וספרי מתח, רקדן פיצוצי ומסמר הערב בכל מסיבה.