פרסום במקומונים: תוכן שפונה בדיוק לקהל היעד שלכם

כשהייתי נער, הייתי מחכה בכל שבוע להופעה של המקומונים בתיבת הדואר שלי. נהניתי לשבת במיטה ולקרוא אותם. זה לא שהיה בהם יותר מדי תוכן. המקומונים הכילו בעיקר כמה עמודי חדשות, ספורט, פינות בנושאים שונים (תרבות, בילויים), הרבה עמודי רכילות וממש הרבה עמודי מודעות. בכל זאת, היה בהם משהו קסום. איזה חיבור מקומי, תחושה של כאן ועכשיו. אפשרות לשמוע על עסקים שאני מכיר, או אנשים שפגשתי. כך למשל, גיליתי דרך המקומון האהוב עליי שמישהו שהיה איתי בשכבה בבית הספר היסודי ובחטיבת הביניים נעצר באשמת רצח של מאבטח ברשת שיווק מוכרת ונידון למאסר עולם. סיפור אמיתי. תפוחים רקובים וכו'.

כיום, כאיש תוכן העובד גם עם עסקים באזור המגורים והמחייה שלי – עסקים קטנים בחולון, בבת ים ובראשון לציון – אני מכיר את הצדדים השונים של העיתונות המקומית ואת היתרונות של פרסום במקומונים באמצעות תוכן. הכוונה היא לנושא הסופר חשוב של פרסום מאמרי קידום ויח"צ, לרבות כתבות תוכן הרלוונטיות לעסק נתון, למוצר מסוים או "סתם" מדריך כללי שהעסק חתום עליו. ואני לא מתכוון כאן רק למקומונים המחולקים חינם בתיבות הדואר של התושבים, אלא לגלגולים הדיגיטליים והמקוונים של המקומונים כמו שהעידן הנוכחי מחייב: כתבות אשר כוללות, בין השאר, קישור לאתר האינטרנט של העסק או פרטי יצירת קשר חיוניים איתו.

ספיידרמן קורא ניו יורק טיימס מול מערכת העיתון. פרסום מקומי רלוונטי לקהל היעד

למי כדאי לחשוב על פרסום במקומונים?

יש כמה סיבות עיקריות לפרסם במקומון. הראשונה, ואולי החשובה ביותר, היא שדרך המקומון אפשר להגיע לקהל לקוחות מקומי, שעבור הרבה מאוד עסקים הוא גם המרכזי. המקומונים והאתרים המקומיים מאפשרים לעסק לפנות ללקוחות רלוונטיים ולהציג עבורם את העסק ואת כל המידע שחשוב להציג לגביו: הסיפור של העסק והאנשים שמאחוריו, שירות ייחודי שהם מספקים מידע מקצועי על תחומי העיסוק וכן הלאה. העסק יכול למעשה לדבר ללקוחותיו בגובה העיניים, כפי שהאתרים המקומיים עושים בדרך כלל.

פרסום במקומון הוא יופי של רעיון לעסקים אשר פונים בעיקר (אבל לא רק) לקהל מקומי. זהו פתרון מצוין במשימה המורכבת של פרסום עסקים קטנים, שלרוב אינם פונים ללקוחות בפריסה ארצית אלא לאנשים המתגוררים או עובדים באזור בו ממוקם העסק. כמובן שגם חברות משפחתיות, סניפים מקומיים של רשתות גדולות, ספקי שירות באזור גיאוגרפי או אפילו עמותות המתמקדות באותו אזור יכולים להפיק את המקסימום מהפרסום. בין העסקים עבורם מומלץ במיוחד לפרסם בעיתונות ובאתרים המקומיים אפשר למנות:

  • בתי ספר ומוסדות להשכלה גבוהה
  • מספרות ומכוני יופי
  • רשתות שיווק ומזון
  • מסעדות ובתי קפה
  • מקומות בילוי ופנאי
  • אטרקציות לכל המשפחה

זה לא אומר שגם רשת גדולה יותר, או לחלופין אתר מכירות מקוון, לא יוכלו למשוך אליהם לקוחות דרך הפרסום המקומי. עם קצת מחשבה ויצירתיות, אפשר להתאים אינספור עסקים ונותני שירות למקומון הנתון. 

כתבה על בית ספר לריקוד באשדוד. התאמה לסגנון האתר/מקומון

חשיפה גדולה, מחיר סביר

פרסום במקומונים מאפשר חשיפה נאה. סקרים שנערכו בענף הפרסום, מראים שכ-65-45% מהישראלים נחשפים לעיתונים המקומיים באזור המגורים שלהם. גם אם הסיבה לכך ככל הנראה היא שהמקומונים המודפסים מחולקים בחינם, אלו הם עדיין נתונים לא רעים בכלל. עם זאת, צריך לקחת בחשבון תחזית די הגיונית, לפיה ייתכן מאוד שמקומם של המקומונים המודפסים יצטצמם מאוד בשנים הקרובות. שדה המשחק העיקרי כבר עבר בחלק מהמקרים לאינטרנט, עם כמה פורטלים מקומיים גדולים מאחוריהם עומדים שמות גדולים, דוגמת רשת אתרי Mynet מבית "ידיעות תקשורת".

עם כמות של אלפי ועשרות אלפי כניסות ביום, נוכחות גדולה במנועי החיפוש (שהופך אותם לאופציה מצוינת למטרות קידום אתרים אורגני) ומוניטין שעובר אוטומטית לאתרים המוצגים שם, מדובר באחד מאפיקי התוכן השיווקיים היותר מומלצים כיום בעיניי. במיוחד אם לוקחים בחשבון שעלויות הפרסום באתרים המקומיים הן בהחלט סבירות מאוד בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות: אפשר להעלות כתבה בסכום של כמה מאות שקלים, או לכל היותר אלפי שקלים. בהתחשב ביתרונות של הכתבה ובחשיפה המרשימה שאפשר לשאוף אליה, מדובר בסכומים הוגנים בהחלט.

פרסום במקומונים, MYNET חולון
Mynet חולון. כך נראה מקומון במאה ה-21

מהו סוג התוכן המתאים לפרסום באתרים מקומיים?

פרסום במקומונים, מנקודת המבט שלי, ראוי להיכנס לקטגוריה של שיווק באמצעות תוכן. נכון שיש באתרים ובמקומונים המודפסים מודעות, וכאמור הרבה מאוד מהן. אולם המודעות האלה פחות רלוונטיות לעולם התוכן, בו אנחנו עוסקים. עיקר המיקוד שלנו – וגם השירות שאנחנו מציעים עבורכם ב"פרג' שירותי תוכן" – הוא כתבות איכותיות שיכולות למצוא את מקומם בכמה מהפורטלים המקומיים הגדולים והחשובים ביותר בישראל (לצד מכלול אתרים אחרים מכל הסוגים. אבל זה כבר סיפור אחר, עליו מוסבר בעמוד הבא).

יש עסקים קטנים שמסתפקים בכך שכתבה עליהם תופיע בפורטל מקומי נחשב, בבחינת "כתבו עלינו במקומון". וזה יפה, לפעמים אפילו יפה מאוד. אבל זה יכול להיות מועיל יותר. אנשים כיום יכולים לזהות תוכן שיווקי מקילומטרים, וחלקם מתייחס אליו בצורה ביקורתית. הקוראים כיום רגישים לכתבות "מטעם" שלא מספקות להם ערך מוסף, ולכן חייבים להשקיע המון מחשבה ומאמצים בכתיבת התוכן. האתגר החשוב בהפקת כתבות במקומונים הוא מצד אחד להציג את מה שהעסק רוצה שיוצג, הסיפור שלו ויתרונות הבחירה בו, אבל לא "להגזים" כי אנשים עלולים להרים גבה כשהם נתקלים בטקסט שברור בכל מאת האחוזים שהוא מטעם הגורם המוצג בכתבה. האתגר הוא למצוא את הסיפור ואת הערך המוסף, ליצור כתבה מעניינת שתעמוד בפני עצמה. זה לא מקרי שהמקומונים המודפסים והדיגיטליים הם בפורמט של אתרי חדשות. הם גם ידרשו שהכתבות המופיעות בהם תהיינה באותם סגנון.

סוג התוכן מושפע לא רק מ"הכתובת" שנמצאה לו באינטרנט, אלא בעיקר מהמטרות ומהיעדים של העסק הנמצא מאחוריו. כאשר מבצעים פרסום במקומונים באמצעות תוכן, חשוב להעביר את המידע האינפורמטיבי המרכזי לגבי העסק, כך שאנשים יבינו בדיוק מה הוא מציע וכיצד הוא יכול לסייע להם. את המוניטין החיובי והסופרלטיבים מומלץ לשלב בצורה עדינה ומוסווית ככל האפשר: סיפור רלוונטי הנוגע לעסק ומציג בו צדדים חשובים יכול בהחלט להיות יעיל הרבה יותר מאשר טקסט אינפורמטיבי העמוס במילות תואר ובסופרלטיבים שלא מחזיקים מים. בין אם המטרה המוצהרת של הטקסט היא שיווק, יחסי ציבור או קידום אורגני, מומלץ לחשוב תמיד על כולם. עם מחקר מילות מפתח מתאים, בחירה נכונה של מילות מפתח ושילוב טבעי (!) של כל מה שרלוונטי, גם טקסט למטרות שיווקיות גרידא יכול לקדם את העסק הרבה מאוד במנועי החיפוש (במיוחד אם לוקחים בחשבון את ה"כוח" והסמכות של חלק מהפורטלים המקומיים). זו הסיבה שרצוי לא לסמן "וי" על עצם ההופעה במגזין, אלא לחשוב למי פונים על מנת שיכתוב עבורכם את התוכן.

המקום שלכם לפרסום מקומי

בפרג' שירותי תוכן, אנחנו משתפים פעולה עם כמה מהאתרים המקומיים הבולטים בישראל, לרבות:

אנחנו לוקחים על עצמנו את כל התהליך. ראשית, נגדיר אתכם את הצרכים שלכם, נבין מהם סוגי ומספר הכתבות שכדאי ליצור (כמובן שרצוי שלא להסתפק רק בפרסום מקומי, אלא לשלב נוכחות באתרי נישה הקשורים לתחום, אתרים גדולים בנוף האינטרנט הישראלי ועוד). את הכתבה ניצור יחד אתכם, עם התחייבות לתוכן משובח העומד בסטנדרטים עיתונאיים גבוהים. את שאר התהליך, מההתנהלות מול מערכות האתרים ועד לפרסום הכתבה בפועל, נעשה עבורכם.

שימו לב! בחלק מהמקרים שיתוף הפעולה שלנו עם אתרים מקומיים הוליד מחירים זולים יותר עבור פרסום הכתבה וכתיבתה, בין השאר בזכות העובדה שאנחנו מספקים לאתרים האלה תוכן רב. לפרטים נוספים צרו איתנו קשר:

  • טלפנו ל-050-9119882
  • שלחו מייל ל-info@faragcontent.co.il
  • שלחו הודעה בWhatsApp או בMessenger
  • מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם

    אהבתם את הפוסט? אשמח אם תשתפו!

    ליאור פרג'

    כתב, עורך, מקים אתרי וורדפרס, מנהל מדיה חברתית, ובקיצור - איש תוכן מ-א' ועד ת', בפרינט ובדיגיטל.
    בעל תואר שני בתקשורת, תואר ראשון בקולנוע ותעודת עיתונאות.
    נשוי ליפית ואבא לנויה. אוהד את אלופת אנגליה ליברפול, חובב סרטי אימה וספרי מתח, רקדן פיצוצי ומסמר הערב בכל מסיבה.

    כתיבת תגובה