שיווק מורי נהיגה באינטרנט: מתיאוריה ועד לפרקטיקה

האמת היא שאין לי יותר מדי זיכרונות חיוביים מהתקופה בה למדתי נהיגה. התחלתי ללמוד בגיל מאוחר יחסית – אחרי הצבא, ובמהלך התואר הראשון – כשבני גילי כבר היו אחרי קורס ריענון הנהיגה הראשון שלהם, אותו מבצעים כידוע חמש שנים אחרי קבלת הרישיון. ההתקדמות שלי ברכב הידני הייתה איטית יחסית, לעיתים תרתי משמע, ורק אחרי כמה וכמה (וכמה) טסטים קיבלתי את הרישיון המיוחל. לקח לי כמה שנים לנהוג באופן קבוע, אבל היום אני יכול להגיד שהחששות מאחורי ואני אפילו נוהג די סבבה.

יכול להיות שחיידק לימוד הנהיגה נשאר אצלי איכשהו, כי עד היום אני מתעסק בתחום המאוד מעניין של שיווק מורי נהיגה באינטרנט. ותודה לחמי היקר, מורה נהיגה בחסד עליון שאת ניהול עמוד הפייסבוק שלו והקמת אתר האינטרנט עבורו לקחתי על עצמי.

מתיאוריה ועד לפרקטיקה: ה-א' ב' של שיווק מורי נהיגה

עוד לפני שמבינים איך משווקים מורה נהיגה בעידן הדיגיטל, קצת רקע עיוני – כי בכל זאת, לא ניגשים לטסט לפני שמסיימים עם התיאוריה. נקודה ראשונה היא שכדי לבצע שיווק באינטרנט של מורה נהיגה, צריך לשאול מה התלמידים הפוטנציאלים/הגולשים מחפשים. השאלה העיקרית שעולה בעצם היא איך בוחרים מורה נהיגה, והתשובה לה די מעניינת. ברור שיש את כל הנושא של ההתאמה ה"טכנית" של המורה, בעיקר אזור הלימוד, סוג הרכב שהוא מלמד עליו (ידני או אוטומטי) וכן הלאה. ואגב, בדרך כלל זה לא ממש משנה באיזה בית ספר לנהיגה מלמד אותו מורה. מה שחשוב הוא המורה עצמו.

הבדיקות הראשונות שהתלמידים מבצעים צפויות לצמצם את הרשימה של מורי נהיגה פוטנציאליים עבורם, אבל סביר להניח שהם עדיין יישארו עם כמה עשרות אפשרויות בכל עיר.. אם התלמיד מתרשם שמורה הנהיגה הוא "טוב", גדלים הסיכויים שהוא יבחר בו. שיווק מפה לאוזן משחק כאן תפקיד: מורה לנהיגה שלימד מישהו שהם מכירים הוא בעל סיכויים גבוהים לקבל את ההגה. המורה עצמו בהחלט יכול לפעול כדי להגדיל את החשיפה שלו בקרב אותם "חברים של" או "אחים של". הוא יכול לדרבן את התלמידים להעלות בפרופילים החברתיים שלהם תמונות משיעורי הנהיגה – לא במהלך נהיגה, כמובן – ולשתף תמונות מהרגע המאושר של קבלת הרישיון (וכל המרבה בפרסום מעבר בטסטים ראשונים, הרי זה משובח). 

רצוי לתייג את התלמידים במידת האפשר בפוסטים או בתמונות בפייסבוק, ליצור תכנים מעניינים שהם ישמחו לשתף גם אצלם או אפילו לבקש מהם ישירות לשתף. 

החיפוש אחר הביקורות החיוביות

נושא חשוב נוסף הוא הביקורות באינטרנט. בלימוד נהיגה, יותר מאשר בתחומים רבים אחרים, אנשים מחפשים ביקורות חיוביות על מורה – במילים אחרות, הם מחפשים מורה נהיגה מומלץ. עשרות ביקורות חיוביות עשויות להיות "הרמזור הירוק" שמעביר את התלמידים לשיעור הראשון, בעוד שביקורות שליליות הן הרבה תמרור עצור (ולפעמים גם אחורה פנה). הבחירה של מורה נהיגה מבוססת על רגש. התלמידים ירצו לדעת שאחוזי ההצלחה של הטסטים אצלו הם גבוהים יחסית, אבל גם שהוא סבלני, מקצועי ובעל יחסי אנוש מצוינים.

על פניו, ביקורות שכותבים התלמידים מרצונם החופשי הן לא משהו שקשור יותר מדי לשיווק דיגיטלי. אלא שהמורה יכול וצריך לדרבן את המשובים החיוביים האלו (או אפילו משוב מכל סוג, כי גם ביקורת בונה היא מאוד חשובה). אם מפנים את התלמידים בצורה ישירה לעמודים רלוונטיים של ביקורות – למשל דרך אתרים כמו דפי זהב, Easy או העמוד העסקי בפייסבוק – עושים יופי של קיצור דרך. אפשר בהחלט ליצור באתר האינטרנט לשונית מיוחדת של כתיבת חוות דעת או להפנות את הגולשים לאותם אתרים ייעודיים, כך שמי שרוצה יוכל להתרשם (למשל – ככה).

קידום אורגני (SEO) של מורה נהיגה

מספקים ערך מוסף (ולא רק לתלמידים)

עמוד הפייסבוק ואתר האינטרנט של מורה הנהיגה הם המקום שלו לתקשר עם התלמידים. חלק מבניית המוניטין של מורה נהיגה – וכבר טענתי שהמוניטין של המורה הוא אחד הכלים הכי חשובים שהוא יכול לנכס לעצמו – הוא למתג את עצמו כאוטוריטה בתחום. אפשר לעשות את זה מעולה עם תכנים רלוונטיים שמעניינים לא רק את התלמידים, אלא גם את ציבור הנהגים המאוד רחב של מדינת ישראל. מידע מקצועי ורלוונטי יספק לתלמידים את הערך, וגם יכול להיות ויראלי יותר כי אנשים אוהבים לשתף במידע מקצועי ומעניין שהם נתקלים בו.

התחום של לימוד נהיגה כולל הרבה מאוד ידע שנכנס לקטגוריה של "ערך מוסף". המורה (או מנהל העמוד/אתר שלו…) יכולים למשל לעדכן את העוקבים על:

  • שינויים בתקנות הנהיגה, בענישה וכן הלאה
  • חדשות הנוגעות לתחום – אפשרות להגשת טופס ירוק מקוון, אפליקציה חדשה להזמנת תורים במשרד הרישוי וכן הלאה….
  • ניתוח של מצבים בכביש – איך יודעים באיזו מהירות לנהוג במקטע כביש? כיצד מבצעים פניות בכל סוג של דרך? כיצד נוהגים במצבים הנחשבים למורכבים? וכן הלאה.

ממש כמו נסיעה בכביש, השיווק צריך להתבצע בתכנון מראש והתבוננות קדימה, אבל גם אלתורים ותגובה לדברים שמתרחשים בדרך.אם נתייחס לשניים מהמונחים החרושים בעולם השיווק, נטען שמורה נהיגה צריך לשלב בין שיווק בזמן אמת (RTM) לבין שיווק מבוסס עיתוי (OBM). בשיווק בזמן אמת, נוקטים מהלך שיווקי לאירוע המתרחש ברגעים אלו או נמצא בדיון הציבורי: למשל פוסט על נהיגה נכונה בקיץ שעולה לאחר כתבות המציפות את העיתונים על יום שרבי וקטלני במיוחד בכבישים. שיווק מבוסס עיתוי יכול להתייחס לתאריכים או אירועים הידועים מראש, לדוגמה:

  • ה-1 בנובמבר, בו חלה חובת הדלקת אורות בכל שעות היום בכבישים בין עירוניים. אפשר וכדאי לתזכר את התלמידים בחובת ההדלקה בפוסט בפייסבוק
  • אחד ממועדי ישראל – החל מפוסט חג שמח הומוריסטי ורלוונטי לתחום הנהיגה, ועד לפוסט המסביר מדוע כדאי להימנע משתיית אלכוהול "עד לא ידע" ומנהיגה ברכב גם בפוריםברכה לפסח. שיווק מבוסס עיתוי (OCM) של מורה נהיגה
  • ימים מיוחדים – פוסט על סכנות ההיתקלות ברוכבי אופניים שמועלה לכבוד יום האופניים הבין-לאומי, סטטיסטיקות על המעורבות הנמוכה של נשים בתאונות דרכים ביום האישה וכדומה

עוברים את הפקקים: המסע למקומות הגבוהים בגוגל

גם מורה נהיגה צריך לשאוף להיות ממוקם גבוה ככל האפשר במנועי החיפוש. קידום אתרים אורגני (SEO) הוא המפתח, אבל השורה התחתונה היא שהקידום דורש לא מעט עבודה. אף מורה לא הגיע בתוך שבוע לעמוד הראשון בגוגל, ממש כמו שלא תמצאו תלמיד שניגש לטסט אחרי שלושה שיעורים. מורה נהיגה שמעוניין להגיע לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש צריך להשקיע בתוכן, בתוכן ועוד פעם בתוכן – הן באתר עצמו ובין באתרים חיצוניים המפנים אליו.

בואו נשווה את זה לרכב שנמצא בפקק, ורוצה להגיע להיות קרוב ככל האפשר לסוף שלו. המורה יכול לנסות להתקדם עד לראש הפקק הגדול, אבל גם לחפש נתיב חלופי וקצר יותר שההגעה אליו תהיה פשוטה ומהירה יותר. במקרה של מורה נהיגה, הנתיב החלופי הזה יכול להיות האופציה המשתלמת יותר. מומלץ לבחור ביטויים ספציפיים ולא להתחרות על נתח השוק הרחב יותר של "מורה נהיגה", או לכל הפחות לא להתחרות רק בו. מכיוון שרוב התלמידים הפוטנציאליים מחפשים מורה קודם כל על פי האזור בו עתידים להתבצע השיעורים, ההחלטה לנסות להתקדם עם מילות מפתח על בסיס גיאוגרפי (מורה נהיגה בבת ים, מורה נהיגה בחולון וכדומה) היא ברוב המקרים רעיון טוב. בדרך זו אפשר לצמצם את התחרות, ובעיקר להגדיל את החשיפה של האתר לקהל יעד פוטנציאלי באמת.

אז מה היה לנו כאן? מגוון רחב של משתנים המרכיבים את המשוואה של שיווק מורי נהיגה באינטרנט, שמסבירים מדוע כדאי שמורה הנהיגה יפעל בכמה חזיתות: אתר אינטרנט, עמוד פייסוק, פרופיל אינסטגרם, קידום אתרים ועוד. תקפידו על כל אלו, ותגדילו את הסיכויים להצלחה.

מורי נהיגה? כדאי שחשבו על שיווק דיגיטלי. מוזמנים ליצור קשר:

  • טלפנו ל-050-9119882
  • שלחו מייל ל-info@faragcontent.co.il
  • שלחו הודעה ב-WhatsApp או ב-Messenger
  • מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם:


    אהבתם את הפוסט? מוזמנים לשתף!

    ליאור פרג'

    כתב, עורך, מקים אתרי וורדפרס, מנהל מדיה חברתית, ובקיצור - איש תוכן מ-א' ועד ת', בפרינט ובדיגיטל.
    בעל תואר שני בתקשורת, תואר ראשון בקולנוע ותעודת עיתונאות.
    נשוי ליפית ואבא לנויה. אוהד את אלופת אנגליה ליברפול, חובב סרטי אימה וספרי מתח, רקדן פיצוצי ומסמר הערב בכל מסיבה.

    כתיבת תגובה