כתיבת מאמרים לקידום אתרים
כל אתר רוצה להתקדם ככל האפשר במנועי החיפוש, בהתאם למילות מפתח רלוונטיות עבורו: ידוע הרי שרוב האנשים נכנסים רק לתוצאות הראשונות המופיעות במנוע החיפוש כשהם מחפשים מונח ספציפי. יש תחרות עצומה, שאפשר להגדיל את סיכויי ההצלחה בה באמצעות התוכן. למרות שהתחום של קידום אתרים אורגני במנוע החיפוש (SEO) הוא מקצוע בפני עצמו, אין ספק שהלחם והחמאה שלו הם התוכן. קידום אתרים לא יכול להתבצע ללא תוכן, שבנקודת הזמן הנוכחית חייב להיות איכותי ככל האפשר. הנה כל מה שחשוב שתדעו על החשיבות של כתיבת מאמרים לקידום אתרים, השינויים שחלו לאורך השנים והדגשים שחשוב לכם לשנן בדרך לתוכן שיעשה את העבודה (גם) מול מנוע החיפוש הקרוב לדף הבית שלכם.
איכות IN, כמות OUT
כדי להבין את הקשר שבין כתיבת תכנים לקידום אתרים, חשוב למפות קודם כל את השחקניות העיקריות בשדה המשחק. השחקנית הבולטת והחשובה ביותר, ניחשתם נכון, היא Google. לפי הסטטיסטיקות, למעלה מ-75% מהחיפושים הגלובליים בעולם נעשים באמצעותה.
האגדה מספקת שפעם, לפני לא כל כך הרבה שנים, קידום אתרים התבסס בעיקר על כמות – וכל המרבה הרי זה משובח. גוגל צ'יפר אתרים שכמויות התוכן בהם היו אסטרונומיות, כמו גם אתרים שכמות ההפניות אליהם מרחבי הרשת הייתה גדולה. ומה לגבי תוכן המאמרים? האיכות לא ממש שיחקה תפקיד. האתגר העיקרי היה למלא את המאמרים במילות מפתח. אתרים שהקפידו על כך מצאו את עצמם במקומות הראשונים בגוגל.
אתם בטח יכולים להבין מה קרה. הרשת התמלאה ב"מאמרים" רעים מאוד, שזכו להגדרה הדי מוצדקת של "מאמרי זבל". מאמרים שפשוט היו שם על מנת שמנוע החיפוש יזהה אותם ואת הקישורים היוצאים מהם בהתאם למילות המפתח. פעולת הקידום הזו, שכללה פעולות דוגמת עומס יתר של מילות מפתח, שכפול תוכן, כמות לא הגיונית של קישורים פנימיים חסרי היגיון ועוד, זכתה להגדרה המפוקפקת של "קידום אתרים כובע שחור" (Black Hat SEO) – פעולות בהן האדם משתמש בידע הטכני שלו כדי לעבור על הכללים המנחים של גוגל. זו לא עבירה פלילית, כמובן, אבל בבית המשפט של גוגל העונש עליה עלול להיות לא פשוט. וסמכו על המשטרה של גוגל שתדע לאתר פורעי חוק שכאלה.
השורה התחתונה היא שבגוגל החליטו לנסות לנקות את האשפה, עד כמה שניתן, והשתמשו לצורך זה בבעלי חיים שונים. עדכונים מרחיקי לכת מהשנים האחרונות, שקיבלו שמות אקזוטיים כמו "פנדה" או "פינגווין", שינו את האלגוריתם של גוגל. למרות שהנוסחה הספציפית המגדירה את מיקום האתר במנוע החיפוש נותרה סוד כמוס לפרה ולסוס, השורה התחתונה ברורה: בגוגל מחפשים היום תוכן איכותי ומעמיק, עם בסיס מאחוריו וקישורים "חזקים" המפנים אליו. אם אתם חושבים להתבסס על אתר מאמרי ג'אנק לצורך העמסת לינקים לאתר שלכם, דעו שזה עלול לא לעזור לכם במקרה הרע או לפגוע בכם במקרה הרע יותר. אם גוגל חושד שהמלתחה הווירטואלית של אנשי האתר כוללת כובע שחור, האתר עלול להיענש ולא להיות מאונדקס בכלל. בקיצור, במקום כובע שחור כדאי שתחשבו על כתר, והרי אמרו כבר שה"תוכן" או המלך. או לכל הפחות על כובע לבן.
אז איך כותבים כיום מאמרים לקידום אתרים?
זה בדיוק הרגע לחבוש את הכובע הלבן (White Hat SEO), שהוא הסטנדרט המצופה כיום מאנשי תוכן וקידום. הנקודה המרכזית היא אחת: כתיבת מאמרים לקידום אתרים חייבת להתבצע היום בסטנדרטים גבוהים הרבה יותר מאשר בעבר, למשל:
- האורך כן קובע -אין כאן נוסחה מתמטית, ואורך המאמר תלוי גם בסוג האתר ובנושא הספציפי. אורך של כ-400 מילים נראה לי המינימום בדרך כלל, אבל אפשר גם מאמרים ארוכים פי שניים, שלושה או ארבעה (בחיפושים באנגלית, אגב, האורך הממוצע של המאמר הנמצא במקום הראשון בגוגל במילת החיפוש שלו הוא כ-2,400 מילים). כמובן שהדבר החשוב ביותר הוא שהמאמרים יספקו ידע וערך מוסף לגולשים
- תוכן שכתוב היטב, ללא שגיאות תחביר והגהה
- מילות מפתח (1) – לא צריך להגזים. בהרבה מקרים מילות מפתח בצפיפות של כ-3-1% מהטקסט זה די והותר. הכרחי שהשילוב של מילות המפתח יהיה טבעי ככל האפשר. מילות מפתח הגיוניות, במאמר רלוונטי לנושא, יכולות להשתלב בטקסט גם בלי שנשים לב.
- מילות מפתח (2) – במקום כמות מילות המפתח, חשוב אופן השילוב שלהן בכתבה. רצוי להשתמש בנוסחים שונים של המילה, או אפילו במקבילות לועזיות. עוד כדאי לשלב אותה בכותרות וגם מ"מאחורי הקלעים" של הכתבה, למשל תגיות ה-Mata ותיאורי ה-Alt של התמונות (שחשוב כמובן שתהיינה קשורות לנושא).
רצוי מאוד שהטקסטים שמשמשים לצרכי קידום אורגני של אתרים יכללו גם עומק. מה זה אומר? שתהיינה הפניות לעמודים פנימיים באתר, ובעיקר לעמודים חיצוניים. הקישורים האלו משמשים במידה מסוימת על תקן של רפרנסים שאנחנו מכירים מהעולם של כתיבה אקדמית: הם יכולים להיות מקורות ששימשו אותנו להכנת הטקסט, דוגמת כתבות רלוונטיות מאתרי חדשות גדולים, נתונים סטטיסטיים, מחקרים וכן הלאה. ככל שיש יותר הפניות רלוונטיות, כך המאמר עשוי להיתפס כאיכותי יותר. וב-2020, איכות היא יעילות.
דגש חשוב אחר הוא על האופן בו מאורגן הטקסט, עם כמה מאפיינים ייחודיים של כתיבה לאתרים ביחס לסוגים אחרים של טקסטים. זה מתחיל עם חלוקה הגיונית למשפטים ולפסקאות, אבל לא רק. אומרים שמנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם מת אוהב טקסטים בהם משתמשים בבולטים ובאלמנטים עיצוביים אחרים כמו מספור, טבלאות וכדומה. אם סוטים לרגע מהתוכן עצמו, מגלים כי בגוגל שמים בשנים האחרונות יותר דגש על חוויית המשתמש (User Experince). פרמטרים דוגמת התאמת האתר למובייל, מהירות הטעינה של הדפים, אבטחת המידע באתר והקישוריות בין האתרים הם חלק מהמשתנים שכבר נכנסו למשוואת הקידום האורגני, או עתידים להיכנס אליה ממש בקרוב.
הערה קטנה: למרות שההגדרות של הכובעים השונים של קידום אתרים מעט מטושטשות ולא תמיד ברורות, כן חשוב להבין מה לגיטימי יותר ופחות בתחומים אלו. אפשר לראות את זה מצוין במקרה של כתיבת תוכן לקידום אתרים, ועל אחת כמה וכמה בקידום האתרים עצמו. קידום אתרים כובע אפור (Gray Hat SEO) נע על התפר שבין המותר לאסור, בין הפעולות שגוגל מעוניין שנעשה לפעולות שהיו מעצבנות אותו. לגבי קישור חיצוני לאתר, למשל, נשאל עד כמה הוא "טבעי" או שמא "מהונדס".
הכי חשוב: לזכור את הקוראים
אבל עזבו את גוגל, כבודו במקומו מונח. אחד הכללים העיקריים שחשוב לשמור עליהם הוא לכתוב מאמרים עבור בני אדם, ולא עבור רובוטים או מנועי חיפוש. התפיסה שלי היא שתוכן שהוא קריא ומעניין עבור הגולשים, יעשה בסבירות גבוהה את העבודה גם בכל הנוגע לקידום אתרים. כתיבה מהסוג הזה יכולה אפילו להיות כתיבה שיווקית לכל דבר ועניין, תאמינו או לא: מאמרים מקצועיים יכולים למתג את העסק באופן חיובי ולהעביר את המסרים שהוא רוצה להעביר. טקסטים מוצלחים יחוללו פשוט פלאים באתר, וגם הנתונים הטכניים צפויים להשתפר: זמני שהייה גבוהים יותר, סיכויים משופרים לכך שהגולשים יחזרו למאמרים אחרים ומיתוג חיובי של העסק. תנו לתוכן את כבוד המלכים הראוי לו, והוא יקדם אתכם.
בפרג' שירותי תוכן אנחנו מציעים לכם שירות כתיבת מאמרים לקידום אתרים, לצד שורה ארוכה של שירותים משלימים אחרים.
בואו נתחיל:
- טלפנו ל-050-9119882
- שלחו מייל ל-info@faragcontent.co.il
- שלחו הודעה ב-WhatsApp או ב-Messenger
- מלאו את הטופס הבא ונחזור אליכם בהקדם: